Kampanie Adwords


Co to jest AdWords i dlaczego warto reklamować się w Google?
Reklamy AdWords wyświetlają się obok lub częściowo nad wynikami wyszukiwania Google dla wybranych słów kluczowych jakie w wyszukiwarce wpisują internauci. Chyba każdy właściciel strony www, serwisu internetowego lub e-sklepu chce aby link do jego witryny pojawiał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Ma to wpływ na ilość odwiedzin, a co za tym idzie na konkretne korzyści czyli prestiż strony oraz zysk. Im wyżej w Google znajdą się informacje o witrynie, tym więcej zajrzy tam internautów czyli potencjalnych klientów, którzy mogą dokonać, np. zakupów w sklepie internetowym. Jednak żeby zaistnieć na pierwszej stronie wyników wyszukiwania trzeba czasem wielu miesięcy żmudnej pracy specjalistów od pozycjonowania. Jeśli jest to fraza popularna - tym trudniej będzie nam wygrać z ogromną konkurencją.
W tej sytuacji doskonałym rozwiązaniem jest stworzenie kampanii reklamowej AdWords, która umożliwi umieszczenie płatnych linków do naszej strony, np. na pierwszej stronie obok wyników wyszukiwania lub przy odpowiednim zoptymalizowaniu na samej górze nad tzw. wynikami naturalnymi.
 Na przedstawionym przykładzie pierwszy z obszarów został oznaczony czerwoną strzałką, drugi strzałką niebieską. Widzimy tu wyniki wyszukiwania dla przykładowej, dość popularnej frazy: księgarnia internetowa.
Niekwestionowaną zaletą kampanii AdWords jest fakt, iż po stworzeniu nowej reklamy - może wyświetlać się ona już po kilkunastu minutach.